RSS 2.0 feed

Saját project

Ide teszem fel a sáját fejlesztés eredményeit folyamatosan.

Jelenleg itt tartunk:

2010.03.10.

A saját project közeleg a végéhez pár kép a jelenlegi állapotról:

a váz, egyenlőre úgy néz ki végleges:

A váltó tartó konzol, ill. a kézifék előkészítése:

Sín, ülés tartó konzol, váltó tartó/kézifék (szállításra előkészített állapotban, így kisebb helyett foglal), és a kormánytartó konzol (bútorlap):

 

üvegszálas üléshély, szénszál utánzat, továbbra is a Sparco Rev replika 40 cm széles (ez vált be a legjobban, ez a legmasszívabb, és a legkényelmesebb), már csak a kárpitozását kéne gazdaságosan megoldani, egyenlőre ez a legdrágább alkotóelem:

tehát a vas egyben, holnap felteszem rá a G25-öt:

még két kis " technikai bomba":

     a kézifék-kar meg van perselyezve                       a végleges kézifék-kar

és elkészült a sportkormány adapter:

2010.03.11.

utolsó simítások:

A kézifék amit én annyira hiányolok minden szimulátorról:

Műkötését - az érzetet - tekintve, hasonlít a versenyautók kézifékéhez, amely a hásó fékkörbe van kötve egy fékmunkahengerrel. Viszonylag rövid úton - a csúcspontján max 2-3 cm-en - teljesen felkeményedik.

A felső képen is látható, de készítettem megegy képet a gombról mely a G25 kormányán volt, és egyszerűen lecsavarozható, és a csatlakozó széthúzható. Már csak egy hosszabbító kell, hogy vissza lehesen kötni a helyére. Csak olyan játékokban fog működni, ahol a billentyűzetkiosztást át lehet definiálni tetszőlegesen.

A következő 3 kép arról szól, hogy a vezetékek hogy lettek "elrejtve".

1. a tápot befogattam a váltó rögzítőkkel:

2.tépőzáras, bármikor visszaszedhető, kötegelők:

3. csak az USB csatlakozás, ill. a tápkábel fog kilógni a váltó alól indulva:

A csövek ill. a zártszelvények le vannak zárva fekete műanyag dugókkal,

ilyenek a talpai is:

 

Úgy gondolom a hegesztésben sem találhat senki kivetni valót.

Nos itt tart a project, pár napot próbálgatom, és ha minden ok akkor a jövő héten elkészítem az első sorozatot ( a vázak készen vannak csak pár lyukat kell fúrni, és el kell vigyem felületkezelni őket, ha nem lehet meríteni akkor szinterezve lesznek - feketére). Két probléma maradt - azaz valójában csak egy - a kézifék kapcsolóját kell bekötni. A másik az ülés kárpitozása. Mivel azonban így is 20.000 a héj valószínűleg csak egy polifoam párnát fogok bele szabatni, ha eljutok a polifoam boltba. További 3.000 forintot lehet megspórolni, ha nem szénszálmintás a héj. De az váz ülés felfogató része, úgy lett megcsinálva, hogy szinte bármilyen ülés/üléssín ráilleszthető - melynek felfogatási pontjai (lehetőleg két oldalt 2-2 pont elől/hátul helyezkedjenek el) egy síkon vannak.

A kézifék extra tartozék lesz, alapon csak egy váltótartó konzolt tudok adni, és természetesen extra a kormány adapter is - esztergált alumínium.

A fent látható komplett szett összeállításához, csak egy imbuszkészlet, és egy 13-as csillagvillás kulcs kell. A kormány megbontásához esetleg egy műszerész csillagcsavarhúzó - a legkisebb.

A fenti összes átalakítás ami a G25-öt érintette, roncsolás-mentesen végrehajtható, azaz semmi visszafordíthatatlan átalakulítást nem igényel - tehát az eredeti állapota bármikor visszaállítható.

 

Holnap teszek fel árakat váz bútorlappal és váltó tartóval kb. 20.000, az ülés polifoammal kb. 20.000, ez a sin ami a képen van (lada utángyárott, felület kezelés nélül) 3.000, üléstartó konzol felületkezelve 4.000, kézifék és vezeték csatival 7.000, tv/monitor tartó konzol 7.000 (ez még nem látható a képeken, csak a felfogatási pontja elől középen). 

Az árváltoztatás jogát fenntartom!

Aki korábbi szériákból vásárolt - és ezzel hozzájárult a további fejlesztésekhez - és úgy érzi a fenti változat, "jobban passzol az egyéniségéhez" keressen meg e-mailon!!!

 

2010.03.16. kézifék bekötése

A kézifék kéteres kábelét a kormány tengelyén át fűztem be, ahol egyébként már fut egy vezeték köteg. A hátsó panel alatt ér ki, onnan pedig egy szellőző nyíláson át vezetem ki.

 

A csatlakozókat kell még megoldani, hogy a folyamat visszafordítható legyen.

Kész lett a TV/monitor tartó:

oldalról lehet látni, átmenő csavarral van rögzítve. Természetesen több lyuk lesz egymás alatt hogy állítani lehesen a magasságot.

A lapos vasat amire a TV lesz felcsavarozva szintén több helyen ki lesz fúrva, hogy a lehető legtöbb TV/monitor rögzíthető legyen. Most egy 32' LG lcd tv-hez lett kifúrva.

 

2009.01.24. a saját project első fázisának - a váznak - vége. Mostantól a kiegészítőkkel: kézifék, pedálzat, váltó, kormány foglalkozunk. Vázak - kisebb hibákkal (festéshiba...) eladók. Akit részletesebben érdekel a hirdetést megtalálja az expressz.hu-n. A keresés-be ird be: szimulátor.

2009.01.27

Kész az új váz, képek hamarosan.

2009.01.26.

Pár szó a szimulátorokhoz általában, de igazából a saját project vázával/ill. az üléssel kapcsolatban:

Ha szimulátor cockpitek menüben az ember végigfutja a kereskedelmi forgalomban kapható vázakat, láthatja, hogy - amelyikkel érdemes foglalkozni - az 300 EUR/USD/GBP árnál kezdődik, van amelyikben még ülés sincs ezért a pénzért.

De közelítsük meg a dolgot máshonnan: ha egy rendes szimulátort akarunk összerakni - nem pedig "csak" játszani akarunk mondjuk a GRID-del - akkor először is szükségünk lesz egy PC-re vagy egy PS3-ra (jelenleg csak erre a két gépre van igazi szimulátor program). Ha megfelelő irányítást szeretnénk, jelenleg én a G25-nél alább nem adnám. Próbálkozni lehet még a DFP vagy a DFP GT ill. a MOMO kormányokkal de ezt is csak egyszer kell megvenni és az árdifi nem akkora mint a műszakit tartalomban lévő külömbség. Egyszóval ár/érték arányban a G25 a legjobb. Ezután szükségünk lesz egy legalább 82 cm-es LCD TV-re, mert ez a része legalább olyan fontos mint az irányítás, vagy a megfelelő üléspozíció - de erről később részletesen. A jó hangzást itt nem is említem - mivel annak nem csak a pénztárcánk szabhat határt, hanem legtöbbször a környezetünk. Szóval ezen berendezések összessége: közel 300 ezer forint (gép 120, kormány 65, tv 100). És itt térek vissza a váz - beleértve az ülést is - esetére.

Tehát, hogy a 300 E Ft-s technikánkat megfelelően élvezni tudjuk kell még hozzá egy váz+ülés. Itt jegyezném meg, hogy először én is a vásárlás mellett voltam, de miután nem találtam egy megfelelőt sem ár/érték arányban úgy döntöttem a saját projectbe kezdek. Ki szeretném hangsúlyozni: nem azt állítom, hogy nincs egy jó se az a közel 50 között amit találtam. Van köztük jó, de az már rendszerint közelíti a 600-700 EUR-t. Amit meg lehet kapni, max 100.000 HUF-ig az arra amire én szeretném nem megfelelő. Külön kitérnék a Playseatra - én is rendeltem egyet még tavaly év elején, de aztán nem jött meg, így letettem róla. Hozzáteszem akkoriban elég nagy átalakítások voltak a Playseatnál forgalmazót váltott, akkor csinálták az jelenlegi weboldalt... Nos a Playseat jó és a 100.000 forint alatti kategória legemlítésre méltóbb darabja, de "csak" játékra jó. Ha valaki NSF vagy GRID rajongó és mondjuk xbox360 konzolja van akkor ideális választás. De ha netán RBR-t, LFS-et ill.GTR-t vagy R-factort akarunk használni nem hiszem hogy az élményt javítaná a lábunk közt álló kormánytartó konzol, amelyet a force feedback is könnyedén "beremegtet", nem hogy egy erőteljesebb kormánymozdulat.

A saját projectnek azért álltam neki, mert: ragaszkodtam a max 100.000 forintos határhoz, nem akartam engedni az autó belső terének méreteihez való 100% hasonlóságból, és ragaszkodom a váz merevségéhez. Gondoljunk csak bele, hogy az autó kormánya sem mozdul el egy tizedet sem akármekkora erőt is fejtünk ki rá, vagy pl. ha felkeményítjük a féket (hogy olya legyen mint egy igazi autóé) mekkora erő kell a teljes fékhatáshoz, nos ilyen esetben sem a pedálkonzol sem az ülés nem engedhet egy tized mm-t sem.

És akkor most a project költségvetése:

A váz kb. 25.000 huf - kb 9 m vasanyag, 1-2 nap lakatos munka, szinterezés...

Az ülést én is úgy veszem kb. 30.000 huf - megpróbáltuk saját gyártásba de 15 re jön ki a héj, és kb 20 egy jó kárpit.

Ezen kívül pedig van az ülés állító sín: azt vagy bontó 2-3 ezer és még dolgozni kell rajta, vagy tuningshop 10 ezer az univerzális - és brutálisan jó.

Ülés konzol 4-5 ezer az internetről ezer helyről lehet rendelni.

Apróságok, csavarok lemezek ... kb 5 ezer.

Tehát ennek a vége kb. 75 ezer forint én ennél olcsóbban nem tudtam összehozni, de szerintem nem is nagyon lehet. Várom az alternatívákat a DIY menü alatt megjelentetem.

 

És a végén a konklúzió: a 300.000 forintos technika kompromisszumok nélküli "élvezetéhez" 75.000 forintos vázat sikerült összehozni, tehát még véleményem szerint ez is arányosnak mondható, úgy hogy ebből az ülés (sínnel és konzollal) közel 50.000. Ebből egyszerűen nem lehet faragni, hacsak nem elégszünk meg egy bontott üléssel (az sínnel együtt sem lehet több 10.000-nél), és lássuk be azért szimulátorunk a G-ket még annyira nem adja vissza, tehát nem kell félnünk, hogy esetleg kiesünk az ülésből. Ez még egy lehetséges alternatíva, ami a vezetési élmény nem befolyásolja.

2008.08.15.

A "saját project" legújabb képei:

 


És a legnagyobb hír: megérezett a HYPERSIMULATOR-unk hollandiából. Már két napja itthon van, össze is raktuk azonnal, de gépre még nem kötöttem. Csak annyit mondhatok, hogy profi munka, minden kitalálva, és már beleülni is egy élmény.
 

És végül egy megkeresésre válaszul: a saját gyártású szimulátor - és holnaptól a HYPERSIMULATOR is - megtekinthető, és kipróbálható a KONZOLBOX-ban Szekszárdon.

konzolbox.blog.hu

Árlista:

A váz maga a kormány-, monitor-, és konzol-, valamint a váltó-, és a pedál-tartóval: 40.000 HUF (műszaki tartalom: 40×40×2 zártszelvény, feketére szinterezve, bútorlap 18-as fekete 8a váltótartó is), a pedáltartó - univerzális - 3 állásban állítható 1-es horganyzott acél lemezből.

Ülés: 50.000 HUF (műszaki tartalom: üvegszálas héj - csak otthoni használatra, gk-ban nem alkalmazható! - fekete autóülés kárpitozás, 2-es acéllemez tartókonzol - az ülés szögének beállítására - rally-s utánzat szintén nem alkalmazható gk-ban, univerzális sín ez gyári autóban is alkalmazható. Ezeket egyébként én is úgy veszem a netről sin: 10.000 konzol 5.000 ülés héj 20.000 kárpit 15.000.)

 

2008.07.16.

Köszönöm az érdeklődéseket. Sajnos az elmult két hétben egyéb elfoglaltságaim miatt nem jutottam igazán előrébb a vázak terén. Kettőt összeépítettem - egyet G25-tel ps3-on van, és egyet XBOX360 kormánnyal a "legjobbal" (azért teszem idéző jelek közé mert állítólag ez a legjobb kormány XBOX360-hoz. Bele sem merek gondolni milyen lehet a legrosszabb) természetesen XBOX 360 konzollal üzemel. Játékot tekítve az PS3 egyenlőre csak a Prologue van meg de szerzek egy Colint is - már volt csak elkelt. Az XBOX-on pedig GRID, GPR4, Forza 2 megy. A jövő héten mindenképpen szeretnék összeállítani még egyet amin számítógép és Richard Burns lesz valószínűleg DFP-vel.

2008.07.03.

Csak most most jutottam a weblap közelébe, az utóbbi időben egy kicsit hanyagoltam. Csütörtökön befejeztük a vázunk fejlesztését - a pedál tartó konzol van már csak hátra (kifejezetten G25-höz, XBOX360 pedálhoz) - 3 cockpitet össze is állítunk. Azonnal teszek fel képeket (hétfőn). Valószínűleg az állíthatóság 120-205 cm-es emberek számára lesz vezethető - 120cm-alá sajnos nem sikerült menni, ugyanis akkor magasságában is kellene állítani a kormányt ill. a pedálsort. Később azonban elképzelhető, hogy lesz ilyen változat is. Teszek fel árakat is. Mindenképpen teljesen külön kezeljük a vázat és az ülést valamint minden tartozék opcionális lesz, annak érdekében, hogy mindenki saját igényei szerint állíthassa össze. Pl. a képen látható ülés kb. 40 e Ft - üvegszál héj + kárpit, a sin ill. a tartókonzol további 10 és 5 e ft. - azonban a váz úgy lett kitalálva, hogy szinte bármely személyautó ülése könnyedén hozzáilleszthető - bontóban sinnel kb.5 e Ft. A váz jelenleg árazás alatt van ill. készül a lényegesen könnyebb - kb 8 kg -os - aluminium változat.

 

2008.06.18.

Lassan megkezdődhet a sorozatgyártás.

2008.06.11.

Visszakerült az üvegszálas ülés. A másik sajnos kisebb átalakítások után sem bizonyult kényelmesnek. Egy 22' monitor lesz valószínűleg a végleges kijelző - ez ár érték arányban most a legjobb. Ideális eseben 82 cm -nél nagyobb képátmérőjű tv véleményem szerint nem szükséges.


 



 


 



2008.06.08.

A váz két oldala a korábbi változattól eltérően különboző lett. a jobb oldali merevítő oszlop  hátrébb került és azon helyeztük el a váltó tartó konzolt. Az ülés tartó sin vizszintes lett, és az ülés is más ( JOM 10042 ülés sinnel együtt kb 30.000 több webáruházban is lehet kapni). Az ülést tartó konzol úgy lett kialakítva, hogy bármikor könnyedén átszerelhető a másik - korábban bemutatott - ülésre. a kormányt tartó bútorlap keskenyebb lett - mivel a váltó le került róla, és teljes egészében fedi a váz elejét. ezáltal mind a monitor mind pedig a játékkonzol ill. számítógép elhelyezhető rajta.


 

 


 


 


 

A korábbi változat:
 


 

Hát ez a mi saját gyártású cockpitünk. 150-205cm magasságig kényelmesen vezethető. Az ülés sinen állítható. Ezen túlmenően a kormányt tartó lap a váz aljára is rögzíthető - ezzel 4 cm-rel kerül alacsonyabbra -, valamint a pedálsor közelebb hozásával akár 120-130 cm tesmagasságú ember is kényelmesen vezetheti.
Kifejezetten G25-höz készült, a kormány tartóra bármely más kormány is rögzíthető, azonban más pedálsorokhoz egy plusz tartó szükséges amely bizonyos dőlésszöget biztosít neki (ezen még dolgozunk). A váltó szintén külön tartón lesz elhelyezve az ülés és a kormány között félúton az ülés magasságában.

A holnapi nap folyamán pontosítjuk a méreteket, véglegesítjük, ha minden jól megy a 2 héten belül gyártásba kerül.

A későbbiek folyamán készül alumínium zártszelvényből is, és egy vas csővázast is szeretnénk.

11 komment

2008.01.27. 00:00 luis


A bejegyzés trackback címe:

https://virtual-racers.blog.hu/api/trackback/id/tr92501492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adam79 2008.06.24. 22:18:47

Szia!

Gratulálok a munkádhoz! Én kb 1 hónap múlva veszek egy G25 öt és csinálok hozzá egy cocpitet is egy barátom segítségével. A sok kép közül nehéz választani, hogy melyiket lenne érdemes megcsinálni naggyából persze.
igazából olyasmit szeretnék ami nem túl nehéz, esetleg összecsukható/tolható vagy szétszedhető és láb között nincs semmil a pedálon kívül.

Kag 2008.07.15. 17:52:57

Szia!

Gratula! Egész jól összehoztátok. Ha már úgyis sorozatgyártás lesz, talál érdekelne. Szívesen megnézném élőben, ha van rá lehetőség. Kérek egy elérhetőséget (mail vagy tel.) a részletek egyeztetéséhez.

Köszönöm!

Kag
e-mail: ticowrc@freemail.hu

lancia 2010.02.03. 23:50:19

Szia!

Nagyon jó a szimulátorod, de sajnos elhagytam a számod, kérlek jelentkezz a következő tel. számon: +36-30-769-0148

Nálam van a szimulátorod december óta.... abban maradtunk, január végén visszatérünk rá.

curgan 2010.06.06. 08:35:00

Szevasztok!

Nagyon tetszik a cockpit. Érdeklődnék, hogy csak a zártszelvényes váz bútorlap és minden nélkül mennyibe kerülne?
Szekszárdon szoktam járni, így élőben is szívesen megnézném.

korosigabor@freemail.hu

Novi 2010.07.23. 12:42:31

Szia!

Grat! Nekem is teszik. Tervezel 3 monitoros változatot is? Tehetnél ki képekkel együtt árakat.

akcir 2010.09.02. 16:58:47

Szia!
Az expressz.hu-n nem találtam meg a hirdetést. Árultok még szimulátor szetteket?

p911 2012.10.26. 21:47:10

Szia,szeretnék venni egy általad gyártott konzolt.
Hol tudnám megnézni,illetve,hogy lehet veled a kapcsolatot fel venni?
Adnék egy email cimet kérlek küldj egy elérhetőséget.
gykovesi@gmail.com

Normen Budai 2013.02.26. 11:10:31

hello egy email-el vagy egy telefonszámmal megdobhatnál.. Szeretnék tőledd vásárolni.

Joniz · http://www.myspace.com/cogitamusic 2014.03.16. 08:17:52

Szia!

Tudnál nekem küldeni egy kontaktot? Szeretnék én is vásárolni tőled
süti beállítások módosítása